De online transformatie van Enza Zaden

Een internationale groenteveredelingsbedrijf dat net zoals de rest van de wereld de impact voelde van covid-19. Enza Zaden is een B2B bedrijf dat erg afhankelijk is van de relaties met haar telers. Telers komen op bezoek tijdens de demodagen op demovelden waar nieuwe zaden- en groentegewassen worden gepresenteerd om de teler volledig mee te nemen in dat geweldige gevoel dat gezamenlijk wordt gedeeld. Het werkte fantastisch tot de hele wereld in lockdown ging…

Het digitale terrein en de online prooi

In nauwe samenwerking met Enza Zaden heeft Raaf&Wolf het terrein van de klant diep verkend. Door een inspirerende strategische sessie is het terrein volledig in kaart gebracht en daarnaast is de prooi uitgebreid geanalyseerd. Hierdoor heeft Raaf&Wolf in kaart weten te brengen wat het onderscheidend vermogen van Enza Zaden is, op welke manier het de doelgroep aanspreekt en hoe dat digitaal gepresenteerd moet worden.

De jacht & de buit

Deze strategische sessie is getransformeerd tot een smaakmakend creatief concept. Een grootschalige middelenmix met veel spraakmakende content. Een totaal digitale transformatie. Hierdoor heeft Enza Zaden haar telers toch de volledige online ervaring aangeboden. Men loopt als het ware zelf live in de velden. In 8 weken tijd van 100% fysiek naar 100% digitaal. Een zeer complex en groot traject dat van A tot Z is neergezet door Raaf&Wolf. Het heeft de mogelijkheid geboden om de Enza Zaden demo dagen in een virtual reality wereld vorm te geven. Enthousiaste telers van over de hele wereld die hetzelfde gesprek met de product expert hebben kunnen voeren als in de velden tussen de gewassen, maar dan vanuit hun woonkamer.

Building Digital Business

Net zoals onze klanten ook jouw rendement verhogen
in de nieuwe digitale wereld?