Cijfer: “Ik geef een 9 voor de dienstverlening van Raaf & Wolf.”

– Imko Binnerts, meesterchef en eigenaar PUUR ZEE

Gebruikte methoden

Analyse & Onderzoek
Content- en kanalenstrategie
Marketing Strategie

Een nieuwe zaak, en twee bekende namen. Op deze manier wist de bekroonde meesterkok Imko Binnerts, samen met Raaf & Wolf richting te geven aan de zichtbaarheid van Villa de Klughte.

Het terrein:

Een nieuwe zaak, met een oude fanclub “We hadden Villa de Klughte geopend op een buitenlocatie. Hoewel we een enorme fanclub hadden vanuit onze eerdere zaken ‘Imko’s’, Vis & Ko en Wijn & Ko, kwam de stroom aan gasten iets langzamer op gang dan gehoopt”, vertelt Imko Binnerts, chef en eigenaar. “Rik de Fluiter kwam met een overtuigend uitgewerkte strategie die volledig horeca-proof was, een verhaal waar wij ons in konden herkennen.”

De prooi: drie zaken, één naam

De Prooi: wat willen onze klanten nou echt?

Imko’s in IJmuiden was ooit een van de bekendste zaken van Nederland en de nieuwe locatie Villa de Klughte kende ook een lange gastvrijheidshistorie. Voor gasten was het evenwel niet eenvoudig om de link tussen de verschillende mogelijkheden van het bedrijf,  bar, bistro en De Klughte te leggen. Het doel was dan ook om met deze drie zaken, naar buiten te treden als één.

De jacht: een oude bekende in een nieuw jasje

De Jacht: een nieuwe strategie

“Eigenlijk zijn we op een hele praktische én snelle manier aan de slag gegaan”, vertelt Imko. “We hebben een brainstormsessie gehad en daarna heeft Rik, samen met Kim van Velzen een plan gemaakt voor de uitvoering.” Onder begeleiding van Raaf & Wolf is er een team samengesteld en een nieuw merk ontwikkeld ‘PUUR ZEE, een site puurzee.nl (waarbij ook de naam Villa de Klughte nog vindbaar en zichtbaar is) en een strategie voor ons bestand van vaste gasten én nieuwsbrieven.”

Daarbij heeft Raaf Wolf een contentstrategie opgezet die geschikt is voor B2C als B2B-klanten. De tactiek is daarbij volledig gericht op het (meetbaar) verhogen van het aantal transacties en sales.

De buit: een concreet resultaat op een heldere no-nonsense manier

De Buit: een formule die werkt en een fonkelnieuw concept

Imko is erg tevreden over het resultaat: “De naam ‘PUUR Zee’ is ijzersterk, ook omdat bij alle uitingen de voor gasten herkenbare naam ‘Imko’s’ staat. Het had wel wat voeten in de aarde, want alles moest aangepast worden van menukaart tot vlaggen. Maar dit was de manier om al onze verschillende kwaliteiten ook duidelijk uit te stralen naar onze gasten; ze kunnen ons weer vinden.” De down-to-earth manier van Raaf & Wolf spreekt Imko enorm aan: “We werden op een heldere, no-nonsense manier begeleid. En dat is waar het om gaat en wat wij zochten. We opereren in de gastvrijheid al op een illusionair gebied, een nuchter en goed gesprek over hoe we concreet dingen aanpakken is daarbij bijzonder waardevol.”

En nu verder: nog scherper weten wie de gast is

Een half jaar na de nieuwe branding zijn de eerste resultaten al meetbaar. Gasten weten PUUR ZEE by Imko’s beter te vinden. De volgende stap is nu om zaken nog scherper te krijgen op basis van de actuele data. “De volgende stap is om onze doelgroep nog scherper te krijgen, dan kunnen we nog gerichter onze gasten benaderen en bedienen.”

Ook een nieuwe strategie nodig?

Bezoekadres Polarisavenue 1 - 101 Hoofddorp - tel 023 549 20 38 - e-mail administratie@raafenwolf.nl - Postadres Bernadottelaan 249 2037 GR Haarlem
Copyright: Raaf en Wolf / Website door: Versgeplukt / Download onze Algemene Voorwaarden (pdf) - Download onze Bewerkingovereenkomst (pdf)