Cijfer: “Een dikke 8”

– Jan Timmerman, partner PLEK

Gebruikte methoden

Analyse & Onderzoek
Merkstrategie
Creatief concept

“Professioneel enthousiasme en de praktische aanpak van Raaf & Wolf maken dat het traject snel afgerond kan worden.”

PLEK Zorggroep gaat verder dan alleen wonen of zorg, maar heeft de ambitie om cliënten weer een waardevolle plek in de samenleving te geven. Raaf & Wolf ontwikkelde een identiteit en merkstrategie die aansluit bij de wensen van de doelgroepen van PLEK en de unieke positionering van deze nieuwe speler in de zorg.

Het terrein:

Een ambitie die een stap verder gaat Om de juiste identiteit te bepalen heeft Raaf & Wolf een duidelijk kader opgesteld waarbinnen de Unique Selling Points (USP), kernwaarden, beloften en bewijzen duidelijk worden. Vooral het feit dat de ambitie van deze zorggroep verder gaat dan alleen wonen en zorg maakt dat deze organisatie zich kan onderscheiden van andere zorginstanties.

De prooi: onderscheidend & schaalbaar

De Prooi: onderscheidend & schaalbaar

De identiteit en propositie moeten helder zijn en de USP’s benadrukt worden. Daarbij is dit een nieuwe organisatie, die steeds verder zal uitbreiden. De naam en de merkstrategie moeten dus schaalbaar zijn.

De jacht: kernwaarden en onderzoek

De Jacht: kernwaarden en onderzoek

De vraag is hier vooral: hoe bereik je onderscheidend vermogen en een naam en identiteit die de uiteenlopende mix van doelgroepen aanspreekt?

Deze propositie moet vertrouwen uitstralen. De naam moet zowel (potentiële) cliënten, hun ouders en ketenpartners als gemeenten en zorginstanties aanspreken. Door grondig te sparren in het voortraject werden de waarden bepaald en onderscheidend vermogen concreet gemaakt. Daarnaast onderzoekt Raaf & Wolf de markt van zorginstanties en het toekomstige speelveld van PLEK

De buit: een concreet resultaat op een heldere no-nonsense manier

De Buit: een schaalbare merkpropositie

Jan Timmerman is een ervaren ondernemer en een van de initiatiefnemers: “Het businessplan was er al, maar een goede merknaam en merkstrategie zijn nodig om het verder uit te werken en schaalbaar te maken. In de gesprekken met Raaf & Wolf hebben we hiervoor de basis gelegd. Vervolgens heeft Raaf & Wolf een goed onderbouwd voorstel gedaan voor de merkpropositie en kwam met een viertal namen waar we uit konden kiezen. Hoewel ieder lid van ons team een eigen voorkeur had waren we het er al snel over eens wat de merknaam is die bij onze organisatie past: PLEK.”

De merknaam en de identiteit van PLEK zijn duidelijk en toe te spitsen op de verschillende diensten die PLEK verleent, of gaat verlenen. Uiteindelijk is de propositie met deze korte krachtige naam ook schaalbaar door er een tagline aan toe te voegen zoals ‘PLEK voor een beter leven’, PLEK voor zorg’ of ‘PLEK voor werk’.

En nu verder…

Snel en met veel enthousiasme

“Ik had al eerder met Rik van Raaf & Wolf gewerkt en ken zijn professionele enthousiasme. Dát en zijn praktische aanpak maakten dat het traject snel afgerond kon worden. PLEK is de naam die past bij de faciliteiten voor wonen, werken en zorg op locatie. En PLEK is ook de naam die uitstraalt dat wij net dat stapje verder gaan om mensen in hun maximale kracht in de samenleving te helpen.”

En nu verder…

Er is een stevige basis gelegd door de identiteit en strategie vast te stellen, nu kan Raaf & Wolf verder bouwen aan een propositie die PLEK duidelijk op de kaart zet. Onze online positie moet onderscheidend zichtbaar en er moeten marketingmiddelen worden ontwikkeld die onze groeiambities meetbaar ondersteunen.

Cijfer opdrachtgever: dikke 8

Ook een nieuwe merkstrategie nodig?

Bezoekadres Polarisavenue 1 - 101 Hoofddorp - tel 023 549 20 38 - e-mail administratie@raafenwolf.nl - Postadres Bernadottelaan 249 2037 GR Haarlem
Copyright: Raaf en Wolf / Website door: Versgeplukt / Download onze Algemene Voorwaarden (pdf) - Download onze Bewerkingovereenkomst (pdf)