Cijfer: 9

“We hebben de contacten met alle partijen kunnen aanhalen en iets unieks kunnen bieden. Een event waar mensen het nog steeds over hebben!”

Willem de Vries, Intech

Gebruikte methoden

Creatief Concept
Projectmanagement
Beleving & Bereik

Het terrein

Water in goede banen leiden is ongeveer de nationale trots van Nederland. Maar (behalve wat bouwwerkzaamheden) zien en merken we daar weinig van. Mooie projecten mogen best eens gevierd worden. Dus dat is gedaan bij de oplevering van de kadeverbetering van de Grechtkade in het Groene Hart. Raaf & Wolf, bedacht en realiseerde hiervoor een spetterend evenement waar zakelijke ROI en ‘social return’ samen centraal staan.

De prooi: vier de oostelijke Grechtkade

Het Hoogheemraadschap de Stichtse Rijnlanden (uw Waterschap) heeft hard gewerkt om de oostelijke Grechtkade weer optimaal in vorm te krijgen. Dit was het moment om de contacten met alle betrokken partijen aan te halen. Maar hoe doe je dat in een keer, op een ludieke wijze, met verschillende partijen als gemeenten, bedrijven, gedeputeerden, en omwonenden?

De jacht: een brainstorm met een duidelijke uitkomst

Ingenieur Willem de Vries (Intech) gaat namens HDSR en de betrokken partijen aan de slag met Raaf & Wolf. Het doel is om ideeën vorm te geven voor een intern evenement om de afronding van de kadeverbetering te vieren. De Vries vertelt: “Rik de Fluiter en zijn team zijn concreet aan de slag gegaan. Hierbij stonden drie vragen centraal: ‘Wat is het doel, wat zijn de kernwaarden die van belang zijn en hoe kan dat vormgegeven worden?’ We begonnen met een brainstorm, dat ging op een heldere en duidelijke manier, zonder onnodige marketingtermen maar met maar een doel: resultaat.”

De buit: een sponsorevenement voor de strijd tegen kanker

“Eigenlijk heeft Raaf & Wolf een spetterend concept bedacht, het evenement georganiseerd en het resultaat mag er zijn.” Raaf & Wolf organiseerde het zwemevenement ‘Plons in de Grecht’. Een gesponsorde zwemwedstrijd waarvan de opbrengsten gingen naar ‘Swim to fight Cancer’. “Dit klinkt eenvoudig, maar in de praktijk bleek het complex. Van de deelnemers met verplichte buddy, 5 volgboten en de reddingsbrigade: Raaf & Wolf heeft het allemaal geregeld.”

De kernwaarden van HDSR ‘droge voeten, schoon water, veilige dijken’ werden met deze zwemwedstrijd in de Grecht duidelijk naar voren bijna fysiek verteld. Bijkomend voordeel: de deelnemers konden de verbeterde kade van dichtbij zien. Toch een heel andere ervaring dan om er met een bootje langs te varen”, vertelt De Vries.

“Waar we vooral erg blij van werden is dat Raaf & Wolf pro-actief handelt met resultaat. Dit evenement was meer dan ‘even een handje geven en aanstoten’, we hebben de contacten met alle partijen kunnen aanhalen en iets unieks kunnen bieden (waar mensen het nog steeds over hebben).

Door naar de toekomst: dit concept kan nog verder (extern) groeien

‘Plons in de Grecht’ was een groot succes. Dit evenement was nu vooral intern, voor alle betrokken partijen. Maar we zien ook een mogelijkheid om dit soort ‘social return’-evenementen op een meer externe manier in te zetten;  zo kunnen we onze zichtbaarheid vergroten. Raaf & Wolf heeft de capaciteiten om dit dan ook waar te maken. Deze samenwerking geef ik een dikke 9 op een schaal van 10.”

Wilt u weten wat Raaf & Wolf voor u kan betekenen?

Bezoekadres Polarisavenue 1 - 101 Hoofddorp - tel 023 549 20 38 - e-mail administratie@raafenwolf.nl - Postadres Bernadottelaan 249 2037 GR Haarlem
Copyright: Raaf en Wolf / Website door: Versgeplukt / Download onze Algemene Voorwaarden (pdf) - Download onze Bewerkingovereenkomst (pdf)