Cijfer: 9,5

“Het prettige was dat Rik de coördinatie deed bij die sessies, dus ik en mijn medewerkers kregen daardoor alle ruimte om ons bezig te houden met het merk”

Danny Smit, manager operations Electrobot

Gebruikte methoden

Online marketing
Positioneren

Het terrein: een letterlijk onopvallend product met grote invloed

Cavus ontwikkelt en verkoopt ophangsystemen voor Sonos speakers. Een letterlijk onopvallend onderdeel van bijna iedere geluidsinstallatie, maar wel van groot belang. De ophangsystemen zijn niet alleen voor een strakker interieur, een optimale akoestiek kan alleen gehaald worden wanneer de speakers op de juiste manier hangen. En daar zorgt Cavus dus voor.

In eerste instantie was Cavus een label van Electrobot. Echter, door de ontwikkelingen in de markt werden de ophangsystemen voor Sonos speakers een steeds belangrijker (op zichzelf staand) onderdeel van de organisatie. “Op een gegeven moment realiseerde ik me dat Cavus niet alleen een label was, maar een echt merk”, vertelt Danny Smit, manager operations van Electrobot. “Het was dus hoog tijd voor een goede branding.”

De prooi: Een nieuwe webshop en een sterk merk

Samen met Raaf en Wolf zijn twee doelen gesteld voor Cavus:

  1. Om het merk Cavus goed in de markt te zetten is de webshop Cavus.shop ontwikkeld. Raaf & Wolf heeft daarbij de coördinerende rol vervuld.
  2. Het merk Cavus moest verder uitgediept worden. Smit vertelt: “Om een herkenbaar merk neer te zetten wilden we de normen en waarden van het merk benoemen. Voor de fundering van het merk is het ook belangrijk om terug te kijken: waarom gaan bepaalde dingen goed? Hoe komt het dat we steeds relevant blijven?”

De jacht: met zijn allen aan de slag en snel tot de kern komen

Raaf & Wolf heeft in eerste instantie veel research gedaan naar de behoeften van de doelgroep en de ontwikkelingen binnen en buiten de branche. Hiermee wisten ze ons in een keer te overtuigen: er waren en zijn nog legio mogelijkheden voor het merk Cavus. Om die mogelijkheden concreet te maken is in twee sessies een plan opgesteld. Zowel B2B Sales, als het online marketingteam hebben hun kennis kunnen delen. “Het prettige was dat Rik de coördinatie deed bij die sessies, dus ik en mijn medewerkers kregen daardoor alle ruimte om ons bezig te houden met het merk” , vertelt Smit. Van de brede uitkomsten van de eerste sessie, kon in de tweede sessie de kern gedestilleerd worden. “Dat ging opvallend snel en is mede te danken aan de manier waarop de sessies onderverdeeld zijn.”

De buit: heldere kaders én supersnel nieuwe producten op de markt

De kernwaarden van Cavus zijn helder én worden op cavus.shop uitgedragen. Cavus is een betrouwbare kennispartner, trots om kwaliteit te leveren én een dynamische aanjager. Al deze punten zijn verweven in onze producten en in onze werkwijze. Smit is zeer tevreden met de buit die nu binnen is gehaald: “We kunnen supersnel een nieuw product op de markt zetten wanneer dat nodig is en onze kaders zijn daarbij helder. Van uitstraling tot content, tot sales hebben we daarbij onze kernwaarden als kader.

De extra Buit: Razendsnel inspringen op nieuwe ontwikkelingen (en een nieuwe markt)

Op het moment dat Raaf & Wolf betrokken werd bij de marktontwikkeling werden er net nieuwe beugels voor de Sonos geproduceerd. Dat was toevallig ook net voor de feestdagen en het zou een ultieme kans zijn om via Cavus deze beugels ook direct aan de consument te kunnen verkopen. “In 3 weken tijd werd de site onder de bezielende coördinatie van Rik de Fluiter en zijn team, omgetoverd van een landingspagina naar een webshop die volledig functioneerde en vindbaar was. Precies op tijd en het snode plan bleek in de praktijk te werken: Cavus is nu niet alleen meer B2B actief, maar levert rechtstreeks aan consumenten. Het was een spannend experiment, maar ook het bewijs dat snel schakelen en een strakke organisatie zeker vruchten kunnen afwerpen”.

Ook een nieuw merk bouwen?

Bezoekadres Polarisavenue 1 - 101 Hoofddorp - tel 023 549 20 38 - e-mail administratie@raafenwolf.nl - Postadres Bernadottelaan 249 2037 GR Haarlem
Copyright: Raaf en Wolf / Website door: Versgeplukt / Download onze Algemene Voorwaarden (pdf) - Download onze Bewerkingovereenkomst (pdf)