#Jachtdag: De jacht op inspirerende data!

De 6de Raaf & Wolf #Jachtdag was opnieuw goed voor een bijzondere herinnering. Een zaal vol opdrachtgevers, veel inspiratie en nog meer discussie maakte het een interactieve middag. Een korte samenvatting van de besproken onderwerpen, binnen het thema “marketing & sales data”, van vorige week dinsdag.

Kuldip Singh, directeur data bij Innogy (in Nederland vooral bekend van Essent) inspireerde ons uitgebreid over hoe de analyse van data leidt tot nieuwe inzichten en nieuwe concrete commerciële proposities. Een treffend voorbeeld; door het meten van het energiegebruik in een huishouden kunnen ze zien of er een zuinige koelkast in een huishouden wordt gebruikt. Hier ontstaat de concrete kans om niet alleen een energieleverancier te zijn, maar ook en witgoedleverancier te worden. En die handschoen pakken ze nu in Nederland en Duitsland ook concreet op!

Anne de Vries, co-founder van Tubber.com nam ons mee in de dynamische wereld van de Europese botenverhuur. Welke doelgroepen hebben welke behoeften en welke marketing en sales acties leiden tot welke resultaten? Met de gehele groep gingen we op jacht naar de optimale touchpoints in de customer journey. Door de theorie toe te passen in concrete voorbeelden en dilemma’s kwamen we tot originele en innovatieve ideeën.

Rik de Fluiter, directeur van Raaf & Wolf vertelde hoe zij data incorporeren in hun dienstverlening. Of het nu gaat om het bouwen van een merk, het ontwikkelen van creatieve concepten of het realiseren van campagnes gaat; data vormen in al deze diensten de centrale draaischijf. Als voorbeeld werd de recente uitgevoerde B2B-case voor de Rabobank gebruikt.

#Jachtdag 6, de inhoud was goed en de locatie was ongelooflijk fraai. Voor het eerst mocht een bedrijf de Kathedrale basiliek Sint Bavo gebruiken als ruimte voor haar opdrachtgevers. Zeker voor herhaling vatbaar!

===

Meer weten of wel je eens een #Jachtdag bijwonen?

Bel Raaf & Wolf op 0235492038 Of stuur een whatsapp op 0612444810